Když hvězdy slouží značce

Přidal  |  0 Komentáře

To, že se celebrity stávají tzv. ambasadory značek, je všeobecně známé. Cíl je nasnadě: napomoci propagaci produktu. Adorovaným hvězdám veřejnost věří a bude tudíž věřit i produktu, který propagují. Je tomu ale skutečně tak?Versace Versus Adwoa

V byznysu, je vlastně jedno jakém, jde o jedno, a to daný produkt prodat. A cesty k dosažení tohoto cíle se většinou podobají jako vejce vejci. Produkty v poslední době prodávají nebo se o to alespoň snaží celebrity. Hlavní hvězdou kampaně kampaně Spring Summer 17 pro Versace Versus je například zpěvák a topmodelka. Zayn Malik a Adwoa Aboah. Fotografie ke kampani nafotila jiná topmodelka Gigi Hadid, a to mimo jiné na iPhone! „Fotografie působí jako otevřená studie vztahu, přátelství a vášně , v každém snímku se mísí intimita se sílou energie,“ říkají její autoři. Podle Donatelly Versace kampaň odhaluje vše důležité o Zaynovi, Gigi a Adwoe: „Jsou to mladí lidé, kteří svou upřímností, energií a láskou definují představu o jejich generaci.“

Versace Versus Alize__

 

To byl jeden příklad za všechny a v paměti takových kampaní dozajista máme víc. Otázkou je, jestli vám v mysli utkvěly tak, že si je třeba i po roce vybavíte, nebo vám splynou v oceánu jiných kampaní. A další otázkou je, jestli přítomnost roztodivných hvězd propagaci skutečně napomáhá. Skutečně celebrity prodávají? Podle Hamisha Pringla, autora knihy Celebrity sells, prý ano. „Je tomu zejména proto, že lidé celebrity považují za své vzory, se kterými se ztotožňují na základě nákupu propagovaného produktu. Na první pohled spojení s celebritami zaručují kýžený výsledek,“ dočítám se na stránkách mediaguru.cz. Něco jiného ale tvrdí průzkumy. Podle výzkumné agentury Millward Brown je ale situace jiná. „Průzkum nedokazuje totiž žádnou spojitost mezi nasazením celebrity a zvýšením efektivity propagace značky.Ve světovém měřítku se reklamy s celebritou řadí obecně mezi ty průměrné, o něco působivější než ty s bezejmennými tvářemi, zároveň však o něco méně přesvědčivé.”

Stále je to totiž reklama, kterou jsme tak zavaleni, a která nás tak trochu otupuje. A snažíme se ji přehlížet. V televizi, jakmile se spustí reklamní blok, přepínáme na jiný program, v časopisech přepínat bohužel nemůžeme.