Nemůžete spát?

Přidal  |  0 Komentáře

Zná to asi každý z nás. Večer ne a ne usnout a počítání oveček nepomáhá. Pokud to je ojedinělá záležitost, nemusíme se znepokojovat. Pokud se nám ale nedaří zabrat několik dní za sebou, je na místě začít s tím něco dělat.

Vyzkoušejte koupel před spaním

Pomohla by i prý vana ledové vody, ale tu přeci jen ne každý skousne. Zkuste tedy vodu horkou. Stoupne vám při ní teplota těla a následně hned klesne. A právě tento rozdíl dobrému spánku napomáhá.

Užívejte hořčík

Lidé, kteří se v noci často probouzejí, ho mívají nedostatek. Zkuste ho proto doplnit.

Zdřímněte si po obědě

Na spaní během dne existují dva názory. Jedni říkají přes den nespat, protože právě nebudete moci spát v noci. Nové výzkumy ale ukazují, že krátké zdřímnutí po obědě nočnímu spánku napomáhá. Dlouhému spaní se ale vyhněte.

Hoďte starosti na hlavu

To vám potvrdí každý psycholog: před spaním se snažte na nic nemyslet, respektive myslet jen na příjemné věci. Do postele byste měli chodit s klidem v duši.

Dbejte na dostatečné zatemnění

Poznáte v noci, kde končí závěsy a začíná okno? Pokud ano, není vaše ložnice dostatečně zatemněná. A právě v takové ložnici se spí nejlépe. Investujte proto do kvalitních závěsů či žaluzií.

Dejte si před spaním něco malého s proteiny a tuky

Důvod je prozaický: nebudete mít ráno takový hlad. Zkuste třeba celerové natě a arašídové máslo.

Nedívejte se před spaním na televizi ani na monitor počítače

Cíl je nasnadě: vyhnout se před spaním tzv. „modrému“ světlu. Nebo si můžete instalovat f.lux, které modré světlo filtruje, nebo si koupit speciální brýle, které ho blokují.

Zjistěte, jaký máte spánkový cyklus

Do svého smartphonu si můžete nainstalovat chytrou aplikaci SleepCycle, která prostřednictvím pohyblivých senzorů pozná, v jak hlubokém spánku se během noci nacházíte a ráno vás probudí ve fázi lehkého spánku.

Slyšeli jste o “Earthing sheets”?

Jedná se o speciální bavlněná prostěradla s vodivými stříbrnými vlákny. Ta po zapojení do zásuvky odvádějí negativní ionty a zvyšují kvalitu spánku.

A pokud nic z toho nezabere, obraťte se na lékaře.