Projezte se ke štíhlosti

Přidal  |  0 Komentáře

Konečně dobrá zpráva. Tuk může být vaším přítelem. Zapomeňte na všechno, co jste kdy četli, slyšeli nebo čím jste byli bombardováni u regálů v supermarketech. Tuky jsou životně důležité pro vaše zdraví. Dost dobrá zpráva, ne?

Klíčem je jíst ty správné tuky a samozřejmě ve správné míře. Takové totiž podporují zdravé hormony, přispívají k regeneraci pleti, snižují chuť na sladké, po delší dobu udržují pocit sytosti, podporují zdraví mozku, posilují energii a metabolismus, ochraňují imunitní systém i celkově přispívají zdraví. A spalují kalorie!

Stop nízkotučným výrobkům

Také si tu a tam dáte nízkotučný jogurt a myslíte si, že svému tělu děláte dobře? Špatná zpráva zní, že neděláte. Mánie po tzv. „light“ produktech, která nás zasáhla po dobře udělané marketingové masáži posledních let, naštěstí pomalu končí. Nízkotučné produkty jsou podle nejnovějších výzkumů nejen zastaralé, ale i špatné a nejlépe uděláte, když provětráte ledničku a zbavíte se jich. Za účelem odstranění přirozeného tuku v potravinách totiž procházejí procesem, během kterého jsou zahřívány a tím jsou ničeny i významné výživové látky. A s tukem jsou odstraněny i vitamíny rozpustné v tucích jako například vitamíny A a D. Proto do nich výrobci přidávají vitamíny syntetické, které tělo ale nepozná a neumí je zpracovat. A je to právě absence tuku, která se ukázala jako velký problém. Abyste svému tělu zabezpečili příjem těchto vitamínů, musí váš jídelníček obsahovat i tuky. Plnotučné produkty jsou nejenom chutnější, ale přirozenější a zdravější. A nutí vás jíst méně, protože rychleji navodí pocit sytosti. Vezmněme si jogurt. Existuje něco lepšího než plná lžíce plnotučného smetanového bílého jogurtu? Vodové růžový jahodově ochucený jogurt, konzistencí připomínající spíše mléčný koktejl, který můžete popíjet s brčkem, s tím pravým smetanovým jednoduše nelze srovnávat. Francouzi na to už přišli a mohou se pochlubit jedněmi z nejchutnějších plnotučných potravin na světě (sýry a maso). A jak jsou Francouzsky štíhlé – tyto produkty si totiž dopřávají občas a v malých porcích.

3 druhy tuků

Existují tři druhy tuků: nasycené, polonenasycené a nenasycené. Všechny jsou důležité, některé ale více než druhé. Saturované tuky jsou v másle, vepřovém sádle, mléčných produktech, mléku a kokosovém oleji. Polynenasycené tuky najdete v lososu, tuňáku, vlašských ořeších a zeleninových olejích jako kukuřičný nebo ze sojových bobů. Monosaturované tuky obsahuje avokádo, olivový, arašídový a sezamový olej. Je třeba upozornit, že některé saturované tuky jsou pro zdraví lepší než jiné. Rostlinné tuky jako kokosový olej mají úžasné vlastnosti. Doslova spalují tuky a posilují imunitní systém. Na rozdíl od ostatních saturovaných tuků s vysokým množstvím cholesterolu. Co to tedy pro vás znamená? Doporučujeme ty nezdravé saturované vyměnit za ty zdravé, polynenasycené a nenasycené.

Pryč s nasycenýmni tuky

Nasycené nebo-li saturované tuky jsou ty, které byste měli používat minimálně, už jenom proto, že jsou spojovány s chronickými onemocněními srdce a cév. V přírodě navíc byla objevena řada přírodních sladidel, která mohou být skvělou alternativou místo cukru. Vyzkoušejte xylitol a stevii, které byste měli dostat v každém obchodě se zdravou výživou. Jedničkou mezi tuky spalujícími kalorie jednoznačně je kokosový olej, který navíc má i antibakteriální schopnosti, posiluje a nabuzuje imunitní systém a je lehce stravitelný. Využitelný je jak v studené, tak teplé kuchyni, protože mu nevadí zahřátí na vysoké teploty, které ho nemění na karcinogeny jako jiné tuky. Dalším skvělým spalovačem tuků je avokádo. Podporuje zdraví srdce, drží v normě krevní tlak, má příznivý vliv na nervový systém a náladu. Přidávejte polovinu avokáda do salátů, mažte si ho na toast nebo ho ochucené pepřem jezte samotné. A třetím skvělým spalovačem tuků jsou kakaové boby, tedy syrová nezpracovaná čokoláda. Ta v první řadě zlepšuje náladu, obsahuje totiž přírodní stimulant teobronin. Má dobrý vliv na plodnost a zdravé hormony a tlumí křeče včetně bolestí hlavy, migrény a žaludečních křečí.