Jak nakupujeme za krize

Přidal  |  0 Komentáře

Nedávno zveřejněné výsledky amerického internetového maloobchodu Amazon.com ukázaly, že spotřebitelé jsou ochotni utrácet na internetu i za krize. A dokonce více než před ní. Podobná situace panuje podle slov Petra Krále z nákupní galerie MALL.cz také v Česku.

Mall.cz distribucni centrum


Plné hypermarkety by leckoho mohly vést k mylnému závěru, že většiny lidí se zatím krize nedotýká a že obchodníci mají žně. Ve skutečnosti tržby hypermarketů za poslední rok výrazně klesly. „Lidé totiž nakupují méně a vybírají levnější zboží, zkrátka šetří,“ říká Petr Král, marketingový ředitel MALL.cz.

Zcela odlišná je situace u internetových obchodů, kde tržby naopak výrazně rostou. „Ač to možná zní paradoxně, tržby internetových obchodů zaznamenávají takto výrazný růst tržeb právě proto, že lidé šetří a zároveň neupřednostňují cenu na úkor kvality,“ vysvětluje dále současnou situaci internetového obchodu MALL.cz. Ten zvýšil své maloobchodní tržby jen za uplynulé čtvrtletí o 97 %.

Mall.cz distribucni centrumII

Nakupování na internetu se již pro mnoho lidí stalo takřka denní samozřejmostí, nicméně oborové zaměření obchodů je často kritizované. MALL.cz nedávno  sjednotil nákupní systém všech obchodů a téměř přes noc se stal jedním z největších internetových obchodů v Česku. Zvláště při malých objednávkách je rozdíl patrný. Náklady na dopravu a poštovné tak nebude třeba dělit mezi více různorodých položek, což by dříve nebylo technicky ani logisticky možné,“ říká Petr Král a dodává, že to lze zvládnout díky novému skladu, který je jeden z největších a nejmodernějších, ze všech které využívají internetoví obchodníci ve střední a východní Evropě.

MALL.cz začíná touto změnou také budovat jednu silnou značku, která bude synonymem pohodlné a spolehlivé nákupní galerie se širokou nabídkou produktů. Jen k dnešnímu dni si zde mohou zákazníci vybrat z více jak 37 tisíc položek.